Monday, November 16, 2009

Hari Sukan Sekolah 2009

Jumaat,13 Nov - Kejohanan Sukan Tahunan SK Sepri Tengah 2009 telah berlangsung di padang sekolah dengan dirasmikan oleh YDP PIBG SK Sepri Tengah, En. Mohd Fuad b. Abdul Ghani. Kejohanan sukan pada tahun ini disertai oleh 141 orang murid dan turut dibantu oleh ibu bapa sebagai pegawai sukan.
Acara kejohanan sukan dimulai dengan acara perbarisan seawal jam 8.00 pagi dan diikuti dengan senaman "Chicken Dance" serta tarian "Poco poco".
Pelbagai acara telah dipertandingkan termasuk acara padang, sukaneka dan olahraga. Acara padang telah diadakan pada 9 November (Isnin) yang lalu dengan dikuasai oleh pasukan Rumah Hijau.
Walaupun cuaca kurang baik dengan hujan renyai-renyai sepanjang kejohanan berlangsung, namun ia tetap meriah dengan sokongan padu ibu bapa dan penglibatan murid yang bersungguh-sungguh dalam menyertai setiap acara yang dipertandingkan.
Kejohanan ini berakhir pada jam 10.30 pagi dengan upacara penyampaian hadiah kepada semua peserta termasuk ibu bapa yang menyertai acara khas pegawai sukan. Keputusan mkutipan mata keseluruhan kejohanan sukan, Rumah Hijau muncul juara dengan 106 mata, diikuti oleh Rumah Merah 101 mata dan tempat ketiga, Rumah Kuning dengan 96 mata. Tahniah kepada para pemenang.

No comments: