Tuesday, May 26, 2009

Gotong-royong Perdana PIBG

Pada 23 Mei lalu, SK Sepri Tengah sekali lagi menempa sejarah dengan berlangsungnya aktiviti gotong-royong perdana. Program ini adalah anjuran PIBG SK Sepri Tengah dengan kerjasama JKKK Kampung Sepri Tengah dan melibatkan pelbagai pihak lain seperti Felda Titi, UMNO Bahagian Jelebu, Sukarelawan BUDI dan orang-orang perseorangan.
Majlis bermula pada jam 8.00 pagi dengan kerja-kerja pembersihan kawasn sekolah, laluan masuk dari Kampung Sepri Tengah ke sekolah, Masjid Felda Titi dan beberapa tempat lagi. Pada masa yang sama, kaum ibu pula bertungkus lumus menyediakan makanan tengahari yang berupa Gulai Umbut Kelapa, Ikan Sembilang Salai dan beberapa jenis lauk lagi.
Tepat jam 11.30 pagi, YB Dato Seri Utama, Dr Rais Yatim, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Multimedia Malaysia hadir bersama-sama rombongan. Turut serta ADUN Kawasan Chennah, YB Tn Siow Chen Pin, ADUN Sungai Lui, YB Dato Zainal Abidin Ahmad, Ketua dan Timbalan Ketua Pemuda UMNO dan ramai lagi. Beliau sempat beramah mesra dengan hadirin seterusnya mengumumkan peruntukan komputer kepada pihak sekolah.
YB Dato Seri Utama Dr Rais Bin Yatim, sempat menjamu selera bersama ibubapa, guru-guru serta semua yang hadir sebelum meninggalkan majlis.







No comments: